söndag 9 september 2012

Bokmässan, Megazine, Silverstjärnan och Robotar.

Uppdrag Silverstjärnan är släppt. Den har producerats som ljudbok och ligger på topplistan på adlibris. Tack för de läsarbrev jag fått. Tänk ROBOT! är också ute på bokhandelsdiskarna och har börjat möta sina läsare. Snart är det bokmässa. På lördagen har jag seminarium med Christer Fuglesang, Mattias Olsson och Maria Sundin om science-fiction och rymdkonst. Efter en timmes signering i Science-fiction bokhandelns monter väntar sedan intervju i Bonnier Carlsens monter om nya robotboken. På söndagen kommer jag och Maria att prata om "den första kolonin på Mars".

I helgen kom en ny recension.

Det är Robert Elander på MEGAZINE som recenserar ALIENS! Glädjande att han trycker på att den är lämplig för alla åldrar.

Här är ett utdrag:
"Positivt är den första uppfattningen jag fick, min vanliga smak på litteratur är ju inte ungdomsböcker men jag hade trevligt med Aliens! Boken är tyvärr alldeles för kort däremot (men det är väl normen när det gäller ungdomsböcker) men likväl en bra läsning. Det var en del saker som jag lärde mig om rymden som jag inte kände till sedan tidigare. Jag fick en liten nostalgisk tillbakablick till en tid då jag slukade denna typen utav litteratur, jag älskade att som barn läsa faktaböcker och liknande och fick lite samma varma känsla här.
"Aliens!" inriktar sig främst till lite äldrebarn / tidigare tonåren, så allt är skriven i lättläst svenska. Det är rikligt med fina illustrationer och faktan är skrivet på ett bra sätt så även fast boken verkligen inte riktar sig till min målgrupp så ser jag ett nöje i att läsa dessa historier. Texterna förenklas ju inte för att det är en ungdomsbok utan teserna och teorierna förklaras ändå på ett respektfullt sätt emot läsaren. Jag är säker på att rymd-intresserade ungdomar skulle tycka om boken Aliens!

Aliens! Fakta om UFO och liv i rymden finns att köpa i alla sorterade bokaffärer, kostar runt en hundring och är värt sitt pris. Den är utgiven utav Berghs förlag."
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar