onsdag 22 augusti 2012

Höstens utbud!


Skall du bara läsa två böcker i år... Här är mina två nya böcker för hösten 2012. Jag är extremt glad att kunna presentera dem och hoppas att de hittar hem till just dig. Robotboken är illustrerad av Anders Nyberg, samt innehåller fotomaterial. Omslagsbilden till Uppdrag Silverstjärnan är gjord av konstnären Mattias Olsson. Uppdrag Silverstjärnan har nyligen producerats som ljudbok för BTJ och Tänk ROBOT ingår som en av BTJs 18 kampanjtitlar. På bokmässan skall jag och illustratören Mattias Olsson (som gjort omslag och inlageillustrationer till Silverstjärnan) ha ett seminarium om science-fiction och konst tillsammans med rymdfararen Christer Fuglesang. Jag skall också tillsammans med min fru, astronomen Maria Sundin, ha ett föredrag på forskartorget på mässan om hur "Den första kolonin på Mars" skulle kunna se ut. Det är passande såhär i Curiosity-tider.

Välkomna!
Peter Ekberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar