torsdag 26 november 2009

Lillebyn och Ugglan

Pratade "Tänk Själv" och filosofi med 0-3 or i Lillebyskolan i tisdags.
Skulle hålla på i tjugo minuter, efter en timme och femton, fick
jag motvilligt sluta. Påhejad av utrop som ”Berätta meeeer”, ”Finns det fler
filosofer?”, ”Det här var häftigt".

Jag har aldrig pratat filosofi med så unga tänkare förut. Jag berättade om fantasin och om varför man skall vara rädd om sin hjärna. Hur man vet att jorden är rund och varför man skall gå i skolan. Jag berättade också en del om Sokrates, Platon och Aristoteles. Efteråt fick jag skriva autografer på papperslappar :)

Jag pratade även om boken på Ugglans bokhandel, Torslanda torg i lördags. Det var välbesökt och lyckat! Kul att se boken i stora högar (som dessutom minskar). Julskyltningen är suverän! Skall antagligen återvända till Ugglan en kväll i Januari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar